Inicio:
jueves, 21 de noviembre de 2024, 23:00
Festival If
Ja fa una dècada que la plataforma IF va organitzar un simposi a l’Institut del Teatre per demanar-se sobre la realitat del que ens envolta: I si el que donem per cert fos una il·lusió? I si aquests objectes que usem a diari, en realitat ens manipulessin ells a nosaltres? Qui és qui mira amb més atenció en un teatre: l’espectador o l’intèrpret?
La caixa escènica, ja de per sí il·lusionista, durant el Festival IF s’electrifica amb jocs extrems sobre la percepció. Monte Isla aconsegueix que el teatre respiri i Dafa Puppet Theatre trasllada la història real de l’artista Karim Shaheen a un documental de live cinema amb objectes i titelles. El cos també es converteix en tota una altra cosa: Federica Porello subverteix el seu dins i fora, mentre que Javier Martín parla d’un cos fragmentat per la velocitat. També hi haurà Macarena Recuerda, una de les artistes més avesades a tergiversar allò que sembla humà però que, en realitat, podria ser qualsevol altra cosa, i la Societat
Doctor Alonso ofereix una proposta de cures que converteix l’espectador en pacient.
Vicini
A Vicini (de l’italià “propers/es”, “veïns/es”), a través de gestos, paraules i objectes, les quatre intèrprets parlen del paral·lelisme i de la connexió entre “dins” i “fora”, entre la percepció, el pensament i la poètica interna d’un cos-singular i d’un cos-multitud. En la xarxa de connexions entre esdeveniments propers i llunyans, testimonis de l’escalada de brutalitats infligides al poble palestí, les artistes proposen estendre la mirada envers en llevant i apropar-se a testimonis i poemes de resiliència.
La ballarina, pedagoga i coreògrafa Federica Porello forma part de les companyies Mal Pelo, ZOO/ Thomas Hauert i del col·lectiu Group LaBolsa. El seu treball posa en diàleg els llenguatges artístics de la dansa, la música i el teatre d’objectes. Crea, en col·laboració amb Xavi Moreno i Marine Broise, l’espectacle WeWood, i amb Xavi Moreno Nowhen. El 2017 rep el Premi Ciutat de Barcelona i el Premi de la Crítica per la seva interpretació de Bach, de María Muñoz / Mal Pelo.
Creació i interpretació Federica Porello, Maria Mora, Xavi Moreno, Majo Villafaina / Acompanyament artístic Leo Castro / Dramatúrgia textos inspirats en les obres d’Etel Adnan, Mahmoud Darwich, Francis Alÿs, Samuel Beckett, Paul Auster, Mourid Barghouti, Atef Abu Saif, Nasser Abu Srour, Max Frisch i Barret Watten / Composició musical Fanny Thollot / Construcció objectes i disseny llums Xavi Moreno
Producció Federica Porello, artista asociada en L’animal a l’esquena / Acollides en residència Centre Cultural La Mercè (Girona), Teatre Municipal (Girona), L’animal a l’esquena (Celrà), Espai La Mutant (València), Teatro alla Misericordia (Sansepolcro, ITA), #TèxtilRase i #TAC (Cardedeu) / Amb el suport L’animal a l’esquena (Celrà), Associació Cultural La Volta (Girona), Teatre Municipal de Girona, Generalitat de Catalunya, Cardedeu_InspirantCultura, l’Ajuntament de Girona, Girona Crea, CapoTrave/Kilowatt (Sansepolcro, ITA). / Vicini forma parte del Projecte Circula!, impulsat per les associacions APdC, APDCM, APDCV, ADDE, PAD, Unión Danza Visible, APDIB i PAM / Gràcies a Giorgio i Adriana Porello, Eduard Teixidor, Enric Fabregas, Pep Aymerich, Sara Serrano, Elena Carmona, a tot l’equip del Teatre Municipal de Girona i de l’Associació La Volta Girona, Sodepau i als participants dels laboratoris oberts
Dónde